KLSR-TV, a U.S. television station serving Eugene, Oregon, is an affiliate of the Fox network. Its transmitter is located in Eugene. It is owned by California Oregon Broadcasting, Inc. of Medford, Oregon.

KLSR signed on on Halloween in 1991 as KEVU, and was Eugene's second UHF station to sign on the air. Before KLSR's arrival, Fox programming was seen on K25AS.

Newscasts

KVAL-TV produces a live 7pm and 10 P.M. newscast for KLSR entitled Fox News @ 7 and Fox News @ 10, on weekdays and KVAL News @10 on Fox a repeat of the evening news on weekends. In September, 2010 KVAL started producing a live morning newscast for KLSR called Fox News Mornings, which was later dropped and replaced by a replay of KVAL's 6am hour of morning news. KVAL's newscasts on KLSR started broadcasting in 16:9 widescreen in late September, 2010.

Anchor

Kristin Goodwillie - 7pm and 10pm Anchor

Digital television

Digital channels

The station's digital signal is multiplexed:

ChannelVideoAspectPSIP Short NameProgramming[2]
34.1720p16:9KLSR-DTMain KLSR-TV programming / Fox
34.2720p16:9KEVU-CDKEVU-CD / MyNetworkTV

In addition to the main Fox affiliate, it carries KEVU-CD (My Network TV) as a digital subchannel.

Analog-to-digital conversion

KLSR-TV shut down its analog signal, over UHF channel 34, at 12:01 a.m. on February 17, 2009, the original target date on which full-power television stations in the United States were to transition from analog to digital broadcasts under federal mandate (which was later pushed back to June 12, 2009). The station's digital signal remained on its pre-transition UHF channel 31.[3] Through the use of PSIP, digital television receivers display the station's virtual channel as its former UHF analog channel 34.

Transmitters

KLSR's main signal is rebroadcast on the following translator stations:

Controversy

In November 2012, the Federal Communications Commission fined KLSR $13,000 for not filing paperwork for children's E/I programming for its Eugene translator, K19GH-D, in the previous four years. While the station has since caught up on its paperwork, the FCC has said that it is no excuse for not doing it in the first place.[4]