Ozgur Gundem

Özgür Gündem is a Turkish newspaper reporting on the Kurdish-Turkish conflict. Under accusations of making propaganda for the Kurdistan Workers' Party (PKK) its editors and staff have frequently been arrested and tried and resulted in multiple publication bans within Turkey. However the newspaper was also described by US diplomats as pro-PKK, which was revealed by the Wikileaks cables leak. The paper started publishing in May 1992. Since April 1994 the publication continued under different names until Özgür Gündem was relaunched on 14 April 2011. [1]